Brutalna gra zwiększa tolerancję na ból

7 września 2012, 12:22

Spędzanie czasu na brutalnych grach FPS zapewnia ludziom większą tolerancję na ból - twierdzą psycholodzy z Uniwersytetu w Keele.



Silne kobiece charaktery eliminują negatywny wpływ brutalnych mediów

31 sierpnia 2012, 10:19

Na widzach obojga płci przemoc, także z elementami seksualnymi, robi mniejsze wrażenie (nie przeraża ani nie aktywuje uprzedzeń), jeśli dotyczy pozytywnie przedstawionych silnych kobiet. Prof. Christopher Ferguson z Texas A&M International University nazwał zaobserwowane zjawisko efektem Buffy. Miłośnicy X Muzy znają tę postać z serialu i filmu fabularnego pt. "Buffy: postrach wampirów".


Precz, przeklęta plamo, czyli jak niedoświadczeni gracze eliminują poczucie winy

13 lipca 2012, 11:26

Po brutalnej grze wideo niedoświadczeni zawodnicy przejawiają efekt lady Makbet. Doświadczają silniejszego dystresu moralnego i poproszeni o wybór czegoś dla siebie, częściej decydują się na artykuły higieniczne, np. żele pod prysznic, pasty do zębów czy dezodoranty.


Odkryto unikatową mozaikę z Samsonem

9 lipca 2012, 06:28

W Dolnej Galilei, w pobliżu kibucu Chukok, odkryto unikatową mozaikę przedstawiającą Samsona. Jak ujawniła dr Jodi Magness, archeolog z Uniwersytetu Karoliny Północnej, zdobiła ona podłogę synagogi sprzed ok. 1600 lat.


ATLAS nad ATLAS-em

5 lipca 2012, 12:44

Amerykanin Josef Kristofoletti jest prawdziwym miłośnikiem detektora ATLAS w akceleratorze cząstek LHC. Po raz pierwszy namalował go w 2008 r. na ścianie Centrum Sztuki Współczesnej Redux w Charleston. Później, poproszony przez CERN, zaczął tworzyć mural z ATLAS-em tuż nad ATLAS-em.


Déjà vu to kwestia układów

28 maja 2012, 16:53

Wykorzystując grę The Sims, prof. Anne Cleary z Uniwersytetu Stanowego Kolorado wykazała, że déjà vu jest z większym prawdopodobieństwem wywoływane przez sceny z układem przestrzennym zbliżonym do czegoś, z czym wcześniej się zetknęliśmy. Treść nie ma znaczenia, kluczowe wydaje się ustawienie.


Szybsze myślenie = większe ryzyko

21 lutego 2012, 18:22

Skłaniając ludzi do myślenia w szybkim tempie, można ich zachęcić do podejmowania ryzyka. Amerykańscy psycholodzy uważają, że współczesne filmy o wartkiej akcji czy migające światła w kasynie wywierają na nas taki właśnie wpływ.


Sen leczy złe wspomnienia

28 listopada 2011, 22:19

Jak czas leczy rany tak sen leczy ze złych wspomnień, uważają naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley. Ich badania pokazują też, dlaczego trudno jest leczyć syndrom stresu pourazowego (PTSD).


Znaleziono złożone w ofierze dzieci z kultury przedinkaskiej

21 listopada 2011, 08:58

Archeolodzy pracujący na stanowisku Sillustani w Peru poinformowali o znalezieniu ciał 44 dzieci, które prawdopodobnie zostały złożone w ofierze 600-700 lat temu, czyli w czasach przedinkaskich.


Środek najlepszy i to nie tylko złoty

7 września 2011, 08:40

Ludzie faworyzują obiekty położone w środku rzędu i kolumny. Mogą nie być tego świadomi, ale tendencja ta wpływa na wiele codziennych sytuacji, np. na produkty kupowane w sklepie lub przez Internet, odpowiedzi udzielane w sondażach, a także osoby wybierane do wykonania szeregu różnych zadań czy funkcji [niewykluczone, że politykom sadzanym w centrum podczas debat daje się fory] – tłumaczy Paul Rodway z University of Chester.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy